Hoe kunnen atleten sportmassages gebruiken

Sportmassage Eindhoven

Zijn sportmassages alleen voor atleten?

Hoewel sportmassages een effectief herstelmiddel kunnen zijn voor regelmatige trainingen, werken ze ook voor amateursporters en fitnessfanaten. Ze zijn geschikt voor iedereen die de vruchten van een massage wil plukken. Massages zorgen ervoor dat je spieren stromen als water, waardoor het melkzuur dat zich in je spieren heeft opgehoopt, wordt afgevoerd.

Hoe kunnen sporters sportmassages gebruiken?

Als je aan krachttraining doet, zijn massages meestal statische massages. Hierbij oefen je druk uit op een gericht punt op je spieren. De spieren zijn ontspannen, maar u beweegt het gedeelte van de arm niet. Statische massages werken het beste voor sporters als de spieren strak zijn. Grote gespierde atleten hoeven niet gestrekt te worden, maar gespannen atleten wel. Atleten die niet de stretch kunnen krijgen die ze willen, zullen zichzelf waarschijnlijk pijn doen.

Soorten sportmassage: massage voor sporters

Statische massage: dit is een diepe massage die spanning in de spieren veroorzaakt. Het laat bloed en lymfatische afscheidingen de spieren spoelen om te voorkomen dat zich kristallen vormen in de spiervezels. U kunt dit ook vóór de training doen, maar vóór u zwaar gaat tillen. Statische massage werkt het best op de belangrijkste spieren die bij de training betrokken zijn. Voorbeeld: strekreflex of latissimus dorsi. Deze vorm van massage is ook goed als pre-workout, maar dan direct nadat je bent opgewarmd. Statische massage werkt het beste voor sporters vóór de training. Ik vind het het beste om massagerubbers te gebruiken, maar massagescharen werken meestal net zo goed. Ik doe dit meestal aan beide kanten van mijn hamstrings.

Conchetmassage: ook wel pizzamassage genoemd. Dit is een overzicht. U oefent druk uit op de doelpunten met uw hand of vinger. Als het goed wordt gedaan, kan worden doorgedrongen tot waar de spieren zich daadwerkelijk bevinden. Myofascial release is een effectieve behandeling met deze methode. Deze methode werkt geweldig om pijnlijke spieren los te maken. Myofascial release kan het beste 1-2 keer per week worden gedaan voor maximaal resultaat.

Dynamische sportmassage: is een vorm van frictiemassage. Deze wrijving wordt gedaan ter voorkoming van spierscheuring. U oefent gerichte druk uit op een spier en gebruikt uw elleboog om wrijving aan te brengen op het gewricht terwijl de soleus en de biceps worden samengetrokken. Dit bevordert de vergroting van de littekenweefsels die littekenweefsel bevatten. De littekenweefsels kunnen langzamere wonden en weefselschade veroorzaken.

Samenvatting

Gezien de tekenen van overtraining in uw lichaam neemt u de tijd en geeft u uw spieren de tijd om te genezen. U zult zich sneller beter voelen en uw lichaam zal zich beter voelen na uw trainingssessies.

Geef je spieren een pauze en laat je spieren genezen.

Deze massage zal uw spieren helpen rusten en zichzelf genezen.

Concentreer je massages op je beoogde spiergroep.

Denk eraan uw massages te vertragen en de tijd te nemen. Strijk regelmatig over uw massages en vermijd duiken in het water. Wees niet die persoon in de sportschool die zijn hele workout overslaat.

Lees meer:

voetreflex Eindhoven