Hoe uw verticale sprong te verbeteren

EMS training Nijmegen

Hoe kan het EMS programma je sprong verbeteren?

Dit ECG zittend trainingsprogramma, gemaakt de figuurschaatser zal de buitenste 2-corneometrie van uw sprong verbeteren, creëert honderd procent van uw springvermogen en zal uw uithoudingsvermogen verbeteren. De trainingsmethode is sleeën met merkbare gewichtsverschillen dan toegankelijk zijn op het evenement. Dus, hoe begin je eraan? Ten eerste kunt u de omstandigheden kiezen die voor u comfortabel zijn. Dit betekent geen ijs, geen Tabata intervallen (inspannende snelle sprongen), geen heuvels… gewoon rechte stukken met een rustige maar aanzienlijke versnelling. U moet de juiste uitrusting dragen om uw luchtvoorraad op peil te houden (u krijgt een elektronische monitor met real-time zuurstofmetersysteem om te zien hoe goed u ademt).

Alleen al het sleeën met gewichten kan uw skicapaciteiten verbeteren. Deze trainingsmethode is echter niet uitsluitend relevant voor gewichtstraining, Olympische skiërs gebruiken ook gewichten wanneer ze 60`s, 100`s of zelfs een hele mijl gaan! Deze vorm van krachttraining is vrij intensief en kan niet worden gedaan als het gaat om uw “n421 minuten/mijl” (dat is NYR – regelmatig tempo). Je kunt in de geschiedenis van de sport geen piste bedenken die ook niet met gewichten is gebruikt!

De trainingssessie:

Het is belangrijk dat u uw krachttraining begint met rekken en opwarmen. Denk eraan dat je pas aan krachttraining gaat doen als je je spieren goed hebt losgemaakt en opgewarmd.

Bij de Sled zijn de gewichten op de stang gemonteerd met een zaagtandrij die langs de bovenkant loopt voor de weerstand. In feite geeft deze horizontale zaagtandrij u de beste verhouding tussen rek en gewichtsbelasting.

De vermoeidheid van de Slede:

Niet de gewichtheffen goeroes jennen en proberen het gewicht te verhogen

Raak niet helemaal opgewonden over het gaan voor 10, 20, 30 en zo

Probeer deze training eens een week lang, vier keer per week

Neem altijd benodigdheden in de vorm van beloningen, dit is enig doel

Het einde:

Steeds meer atleten gaan over op het EMS- training. Waarom? We kennen allemaal de voordelen van het verbeteren van je verticale sprong, door een sterke basis en een juiste sprongtechniek. Maar deze vorm van krachttraining heeft nog een aantal andere voordelen. Ten eerste maakt het het verschil tussen degenen die goed zijn en degenen die dat niet zijn. Omdat gewichtheffen de invloed van het “springmeubel” elimineert, ben je er zeker van hoger te springen, zelfs als je niet de grootste, of de sterkste persoon ter wereld bent. En dit geldt voor atleten van verschillende sporten en disciplines.

Lees meer:

Sportschool Nijmegen

Personal trainer Nijmegen