Wat doet een Personal Trainer?

Personal trainer Gouda

Wat doet een persoonlijke trainer?

Tegenwoordig houden verschillende soorten personal trainers zich bezig met een groot aantal verschillende praktijkgebieden. Deze kunnen gaan van bewegingspatronen, voedingscoaching, sportpsychologie, wielrennen en recreatie, tot het stellen van diagnoses en het behandelen van mentale en fysieke aandoeningen.

Van persoonlijke begeleiding thuis, tot routinematig beheer van welzijnsprogramma’s en klinieken, of zelfs het trainen van professionele atleten, een personal trainer biedt een brede waaier van diensten die ongeĆ«venaard zijn in het thuis trainen.

Thuis trainen

Er wordt vaak gedacht aan een individu dat aan zijn lot wordt overgelaten. Het individu heeft het moeilijk gevonden om aan de eisen van een trainingsprogramma te voldoen, of heeft een blessure opgelopen, en is niet in staat om aan een rigide dieetplan te voldoen. Wat een individu onderscheidt, is dat men tegenwoordig tot zes dagen per week traint.

Zes dagen per week is een ongelooflijke hoeveelheid tijd, wanneer men veel tijd steekt in het werk op kantoor. Veel mensen beginnen hun vier uur durende training en komen meteen daarna naar huis om te improviseren.

Personeel Personal trainers blijven in contact met personen, hetzij via e-mail, telefoon, of videoconferentie. Een persoon kan altijd de problemen en uitdagingen bespreken, en het probleem tot een einde brengen. Dit soort interactieve oefeningen op afstand zouden geen tijd hebben voor een individuele interactie met een persoon, en voegen een onschatbare waarde toe aan de trainingssessie.

Navigeren naar waar en wanneer je verschillende oefeningen moet doen

Veel personal trainers ontwerpen hun programma’s met verschillende trainingstijden en -afstanden. Iemand kan bijvoorbeeld om 6 uur ’s ochtends beginnen met een vier uur durende training, met een lichte lunch en een maximale duurloop rond 13 uur. Het zal overdag zijn, en er zal een indoor fiets, elliptische, roeimachine, trappen, een loopband en een loopband zijn. Dan, laat in de middag, versnellen tot vijf uur.

Dit schema kan virtueel rond het huis worden gevolgd, of een persoon kan het alleen doen. De training kan zonder veel verandering op een loopband worden uitgevoerd, en het lichaamsgewicht kan op peil worden gehouden door op een bank te gaan zitten. s Nachts zou de training beginnen zoals ze 4 uur eerder begonnen was.

Opeenvolgende opleidingen kunnen voor sommige mensen zeer nuttig zijn. Individuen zouden echter niet veel waarde uit het schema halen.

Optimale resultaten

Wanneer een personal trainer een optimaal programma opstelt, moet het een combinatie zijn van tijd met gewichten en afstand, snelheid en intensiteit. Er moeten zelfs momenten zijn zonder gewichten. Dit is het moment waarop intervaltraining met een hogere intensiteit zijn intrede doet. Het doel van intervalprogramma’s is om in een langzaam tempo snelle, intense oefeningen te doen.

Het is gebleken dat hoge intensiteit intervaltraining de looptijden en de lichaamssamenstelling verbetert. Het kan heel effectief zijn wanneer het wordt gebruikt in combinatie met een trainingsprogramma, waarbij wordt gezocht naar verbeteringen in het cardiovasculaire uithoudingsvermogen, spierkracht en een toename van het spieruithoudingsvermogen.

Hoeveel herhalingen?

Een bodybuilder die op zoek is naar extra snelheid, kracht en uithoudingsvermogen zou baat kunnen hebben bij een hoger aantal herhalingen, zeg tussen de 5-6 herhalingen. Voor iemand die alleen kracht wil, zijn de hogere herhalingen echter niet nodig. Het doel van een personal trainer is naar het totaalplaatje te kijken en de individuele behoeften te bepalen.

T Land uit elkaar wat voor gewicht

Een van de meest verkeerd begrepen trainingsconcepten is gewichtsverlies. De Beverly Claremuscle tier is een niveau 1, 2, of 3 trainingsprogramma voor spiergroepen. De beste manier om te beoordelen welke geschikt is, is door te kijken hoe een Personal Trainer de twee rangschikt. Als de Personal Trainer een beginneling is, zal het programma de laagst mogelijke score(,) krijgen

Lees meer:

Massage Gouda

Bootcamp Gouda